Página inicial > Notícias > Seminários > Seminário da Profa. Roser Valentí (Goethe Universität, Frankfurt, Alemanha)

Seminário da Profa. Roser Valentí (Goethe Universität, Frankfurt, Alemanha)

Última Atualização: Sexta, 18 Setembro 2020 09:43

Data: 23.09.2020 (quarta-feira)

Quantum Materials Design: Challenges and Opportunities (seminário em inglês)

Palestrante: Profa. Roser Valentí (Goethe Universität, Frankfurt, Alemanha)
Data: 23.09.2020 (quarta-feira)
Link: Google Meet (hangouts)

Sumário:

Unconventional superconductivity with high critical temperatures, nematicity, frustrated magnetism, spin-liquid phases, or the recently discussed Kitaev phases are a few examples of exotic states in quantum materials. One of the big challenges in quantum physics is the microscopic description of such materials. Moreover, being able to understand them implies the possibility of predicting compounds with desirable properties. In this talk I will present and discuss present strategies for designing quantum materials with unusual properties.